Η χρησιμότητα του Πλαστικού

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΑΛΜΑΝΙΔΗΣ ΑΒΕΕ

Κύριε Σαλμανίδη, το πλαστικό είναι ένα χρήσιμο υλικό ή μήπως θα έπρεπε να έχει απαγορευτεί από την συσκευασία και διακίνηση, των φρέσκων φρούτων και λαχανικών; 

Το πλαστικό πλέον αποτελεί έναν αναπόσπαστο κρίκο από την αλυσίδα της εμπορίας φρέσκων φρούτων και λαχανικών, για την οποία όλοι φέρουμε μερίδιο ευθύνης για την αποτελεσματικότητα της.

Αυτό που διακρίνει το πλαστικό ως είδος συσκευασίας είναι οι σαφώς ανώτερες μηχανικές του ιδιότητες, έναντι του έμμεσου ανταγωνισμού του, δηλαδή της χάρτινης και της ξύλινης συσκευασίας. Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές του, το πλαστικό έχει την ιδιότητα να μην διαβρώνεται και να μην απορροφά υγρασία, κάτι το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο στις μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις, στοιχείο καταλυτικό για την εντατικοποίηση της εξωστρέφειας του κλάδου. 

Τελευταίο και σημαντικότερο θα πρέπει να αναφερθεί ότι όταν μία βιομηχανία παραγωγής πλαστικών κιβωτίων (όπως εμείς) χρησιμοποιεί διαπιστευμένες πρώτες ύλες στην παραγωγική της διαδικασία (τότε  και μόνο τότε) τηρούνται όλες οι ευρωπαϊκές οδηγίες που αφορούν τα υλικά συσκευασίας τροφίμων. 

Ποια είναι δηλαδή τα χαρακτηριστικά εκείνα στα πλαστικά κιβώτια, που το καθιστούν φιλικό προς το περιβάλλον όπως ισχυρίζεστε;

Η διαφύλαξη και η προστασία του περιβάλλοντος συνδέεται άρρηκτα με την ανακύκλωση. Ανακύκλωση την οποία συναντάμε στη πλαστική συσκευασία σε κάθε στάδιο της ζωής της. Πρώτα από όλα τα πλαστικά τελάρα μιας χρήσεως παράγονται 100% από ανακυκλωμένη πρώτη ύλη, καθώς και στη συνέχεια της ζωής τους και ποιο συγκεκριμένα στον τόπο προορισμού των ελληνικών φρούτων και λαχανικών, υπάρχουν οργανωμένες μονάδες ανακύκλωσης, όπου απορροφούν τη πλαστική συσκευασία, κάνοντας εφαρμογή όλων των αυστηρών νομοθεσιών  της ΕΕ περί ανακύκλωσης.

Πολλοί είναι αυτοί που κάνουν λόγο ότι όταν διακινούνται τα προϊόντα, με το κιβώτιο της μια χρήσης, το γνωστό μαύρο πλαστικό κλουβάκι δηλαδή όπως έχουμε μάθει να το αποκαλούμε, τα προϊόντα χάνουν την ταυτότητα τους. Τι απαντάτε σε αυτές τις αιτιάσεις;

Η ανώνυμη συσκευασία είναι μια απαίτηση της αγοράς και όχι ένα αποκλειστικό χαρακτηριστικό της πλαστικής συσκευασίας. Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά πως η συσκευασία διαμορφώνεται ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς, για αυτό και συναντάμε με την ίδια συχνότητα ανώνυμες ξύλινες και χάρτινες συσκευασίες.  

Η Πρόδρομος Σαλμανίδης ΑΒΕΕ- Συσκευαστική Πέλλας είναι η μόνη εταιρεία σε όλα τα Βαλκάνια που μπορεί να παρέχει στο πελάτη της λύσεις επώνυμης πλαστικής συσκευασίας, με πλήρη και έγχρωμη  ψηφιακή εκτύπωση του λογότυπου και των στοιχειών του εκάστοτε πελάτη της, κατόπιν παραγγελίας ώστε το ελληνικό προϊόν να αποκτήσει το branding που του αρμόζει. 

Με τα προϊόντα σας ζείτε, από πολύ κοντά τις αγωνίες και τα προβλήματα του κλάδου των φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Θεωρείτε ότι έχει ακόμα περιθώρια για να αναπτυχθεί;

Θα μπορούσε κανένας να πει, ότι έχοντας σχέσεις αν όχι με όλους, τότε με τους περισσότερους εμπόρους του κλάδου, πως αφουγκραζόμαστε εξολοκλήρου ακόμη και τη παραμικρή ταλάντωση στο σύστημα που λέγεται ελληνικό φρούτο και λαχανικό.

Διακαής πόθος όλου του οικοσυστήματος είναι η επιτυχημένη κατάληξη του προϊόντος στο τραπέζι του Έλληνα και ξένου καταναλωτή. Ένα προϊόν, του οποίου το βασικό συστατικό, δηλαδή το φρούτο και το λαχανικό, αυτό καθαυτό έχει πολλά περιθώρια να αναπτυχθεί είτε από τη πλευρά της ποιότητας, είτε των ποικιλιών, ώστε να δοθούν στους εμπόρους τα κατάλληλα εργαλεία για να αυξήσουν τη διαπραγματευτική δύναμη του brand “Ελληνικό Φρούτο και Λαχανικό”.  

Τι πρέπει να αλλάξει ώστε να κινηθούμε ανοδικά; 

Δεν θα καταφέρουμε να δώσουμε μια πρωτότυπη απάντηση, μιας και τον καταλυτικό ρόλο για μια ανοδική πορεία σε αυτό το κλάδο τον κατέχει η εξωστρέφεια. Η παρατεταμένη καθίζηση της εγχώριας αγοράς έχει οδηγήσει σε αρκετές αλλαγές τις ελληνικές λαχαναγορές με αποτέλεσμα να γίνει επιτακτική η ανάγκη για αύξηση των εξαγωγών.  Μόνο με διαρκείς και συστηματικές προσπάθειες από όλους τους φορείς του κλάδου, θα επέλθει ανάταση και ενίσχυση του ελληνικού brand. 

Ποια ήταν τα κομβικά σημεία στην πολύχρονη πορεία τη εταιρείας σας, που την οδήγησαν ώστε να κατέχει σήμερα ηγετική θέση στον κλάδο της κατασκευής πλαστικών κιβωτίων για τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

Κάθε επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της και συνεχίζει να επιβιώνει στον ελλαδικό χώρο, το έχει καταφέρει μέσω της εισαγωγής καινοτομιών και σφιχταγκαλιάζοντας κάθε τεχνολογική εξέλιξη. 

Η προσπάθεια του πατέρας μας, Πρόδρομου, να εισάγει και να εγκαθιδρύσει τη πλαστική συσκευασία στο χώρο των φρούτων και των λαχανικών, ήταν το κρισιμότερο σημείο καμπής στην ιστορία της εταιρείας μας, κάτι το οποίο της χάρισε τη πρωτοκαθεδρία του χώρου. 

Επίσης, η εμμονή της εταιρείας μας με τη ποιότητα του τελικού προϊόντος ήταν ένα ακόμη συστατικό το οποίο μας βοήθησε να έχουμε διαχρονικούς πελάτες και να μας εμπιστεύονται οι μεγαλύτεροι συσκευαστές του κλάδου.  

Τι άλλο να περιμένουμε από την ΣΥΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΠΕΛΛΑΣ, στο άμεσο μέλλων;

Η εταιρεία μας αυτή τη στιγμή εκτελεί έναν νέο κύκλο επενδύσεων, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού της εξοπλισμού και την αύξηση της συνολικής της παραγωγικής δυναμικής, έτσι ώστε να διατηρήσει τα σκήπτρα της στον κλάδο της πλαστικής συσκευασίας, αυξάνοντας κι άλλο τα μερίδια αγοράς της  . Στόχος μας επίσης είναι να εισάγουμε σύγχρονες μορφές εξοικονόμησης ενέργειας ώστε να μειώσουμε τον αντίκτυπο της εταιρείας μας στο περιβάλλον, καθώς και να βελτιστοποιήσουμε τις υπηρεσίες μας προς  τον πελάτη μας,  για να συνδράμουμε και εμείς όσο μπορούμε στην ενίσχυση του Ελληνικού Brand.  

Θέλετε να προσθέστε κάτι άλλο;

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε και να συγχαρούμε το περιοδικό Φρουτονέα για την συνεχή και αδιάκοπη προσπάθεια να αναδεικνύει τον κλάδο μας και για το ρόλο που παίζει στην εξωστρέφεια αυτού, μέσω της διοργάνωσης της έκθεσης Freshkon. 

Με εκτίμηση,

Βασίλειος και Μάριος Σαλμανίδης